fredag 12 april 2013

Godbitar ur vardagen..

Visst ja..glömde ju visa sköningarna på Skansen ju! Kommer här...
Ett otal bilder har jag som vanligt på dessa sötingar..men en ny bekantskap fick mig kär på nytt..Är han inte söööt???
Se den intensiva blicken..är Lemuren "baskad" eller bara tacksam över äppelbitarna kanske!?
Våren traskar på..eller kanske inte då... Bakslag på bakslag gör att man inte ens reflekterar på ev. snöfall längre. I morrn ska det komma 2 dm..Jahopp..So what!??
Har intensivröjt o städat bakom element och i varje vrå som man kan komma åt. Det behövdes kan jag säga..110kvm känns litet ibland..men när man röjer och städar i vrår o gömmorn..då räcker det gott o väl..suck!
En liten kaka kan man väl bjuda på tycker jag..och det blev en falsk potatiskaka. Sen att bakdagen resulterade i kraschat glas på min handledsklocka..och en massa smet och strösocker på golvet..jaaa..det är en annan femma..Dags att införa Internationella Klantighetsdagen i almanackan kanske....mutter..
Idag är en sorgens dag....fast ändå inte..
Minns ni den här sötingen..??
Jomenvisst..vår egen lilla husmus..*ler*
Som vi befarade..ser han ut att ha skaffat både fru, barn, barnbarn, kusiner o bryllingar hos oss..Och under fågelmatarholken har vi idag sett 5 st små möss springa runt o knapra frön. Undrans hur många som bor hos oss?? Matkällaren som står tom  är full av musskit..och Keso blir alldeles "kollrig" så fort han går förbi dörren....
Guben laddade fällor igår..och idag stod det smällda men utan fångst..
-Nu är det KRIG!! morrade han...
Visst är de ohyggligt söta o rara..men det går ju inte att ha skadedjur som husdjur inte..de kan ju ställa till med guu vet allt!! Nu förstår vi varför vi numer har 3 okända kissar som hänger här o spanar...haha!

7 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på lemuren och ja möss är söta bara de inte blir för många. Kan inte katterna ta hand om några stycken? Du får ha en skön helg.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, de är ju bara så söta!
    Nä, usch, trist men så är det, de kan gnaga kablar och annat trist!

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Men Ninni - visst är de söta de små pepparkornsögda raringarna, men de ska ju helst vara någon annanstans än i huset. Hmm... vad gör era katter egentligen? Du kan få låna Sixten... garanterat musfritt på en vecka :)
    Den där potatiskakan - har ett liknande recept efter min mamma - nu måste jag nog leta i gömmorna :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Också här fullt krig, fyrtassingarna sköter de bebodda utrymmena och fått 2, medmänniskan sätter fällor i kattfria områden och fått en, erkännes att fällan tömdes utan glasögon på. Fällorna utlovas vara husdjurssäkra - tror jag inte på, en mycket försiktig medmänniska var den första att fastna ....., vet att det fortf prasslar till i garaget och hoppas på en solitär där också. Skulle nog behöva koppla av mitt din potatiskaka, ser så gott ut!!!!

    SvaraRadera
  5. Lemurer är verkligen häftiga,jag kan skratta ihjäl mig när jag ser många som sitter och spanar,det ser hur kul ut som helst.

    Men så söta små gulliga möss, nej inte kan ni väl döda dem, hi hi hi
    Ja livet är grymt,om de ändå kunde vara fula de små liven men . . .
    Om de inte hade förökat sig så in i bomben fort !!!
    Nä det där är muskalas för katter, rena rama kylskåpet för katter hos er, *fniss* NÄ DET ÄR INTE KUL att ha så många.
    Du får dela med dig till grannarna hi hi ...
    Nog skämtat om det, men katterna har kalas varje dag.
    Kram :-))

    SvaraRadera
  6. Ja vilken hiskeligt trist väder det var nere hos er igår =( Men nu måste det väl vända...
    Oj så många boenden ni har i huset..Kan inte kissarna ta dem eller är de små mössen mest utomhus?

    Lycka till iaf!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Ninni! Vilka sötisar du har fotat på Skansen. De ser verkligen goa ut. Och husmusen är ju även den väldigt söt!
    Ha en fin vecka!
    Kram/SA

    SvaraRadera